torsdag 17 september 2009

Jessica von Holstein - Julgodis


Jessica von Holsteins Julgodis kom i september 2008 men jag la vantarna på den först för ett par veckor sedan och har nu äntligen tittat igenom den och kan ge ett betyg.

Boken är en ganska tunn historia men proppfylld med smarriga recept. Boken är väldigt retro och påminner mer om Sju sorters kakor till layouten än en modern julgodisbok. Julgodis är uppdelar i två delar, en med traditionella recept på knäck, ischoklad och mintkyssar och en med mer moderna recept såsom chilitryffel och Rocky Road.

Min åsikt! Jag älskar den! Den är en perfekt bok för en nybörjare och jag hade definitivt köpt den om jag ville göra ett par olika sorters. För en rookie som jag är den dock lite överflödig, de flesta recepten är ändrade versionr av sånt som finns i anda böcker och en del Leila-godis. Men jag kommer definitivt testa receptet på vit tryffel med lime. Mmm.

1 kommentar:

  1. Åh, vilken mysig julblogg! Den här ska jag börja följa ... :)

    SvaraRadera