måndag 7 september 2009

Leilas mandlar från Barcelona

Det här receptet hittade jag på recept.nu och är gjort av Leila Lindholm. Jag blev nästan chockad av hur oerhört gott det var, det är något med kanelen och den rostade mandeln som gör den helt fantastisk. Receptet är som vanligt lite omgjort efter min smak

Ingredienser:

200 gram mandlar
200 gram nougat
2 msk kakao
2 msk kanel

Gör såhär:

Rosta mandlarna 5 minuter på en plås på 200 grader. Låt dem svalna. tryck in mandeln i en bit nougat, gör den rund och rulla i kanel och kakao. Klart!

Lägg gärna i glasburk för det blir så fint!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Hittade din julblogg för några dagar sedan och blev jätteglad! Så fin den är och just den typ av blogg jag gillar med en massa nyheter som jag är för lat att själv leta reda på. Är själv julfreak och blir alltid lika glad när jag upptäcker någon annan som delar mitt intresse. Keep up the good work!

    SvaraRadera